Friday, October 29, 2010

Salam Jumaat

SURAH YAASIN
Telah bersabda Rasulullah s.a.w.,
"Sesungguhnya bagi setiap sesuatu itu ada hati, dan hati Al-Qur'an ialah Surah Yaasin iaitu jantung Al-Qur'an. Sesiapa yang membaca Surah Yaasin, nescaya dituliskan oleh Allah pahala menyamai sepuluh kali membaca Al-Qur'an seluruhnya."
(Hadis riwayat At-Tarmizi dari Anas r.a.)

Rasulullah s.a.w. juga bersabda :
"Surah Yaasin dinamakan di dalam kitab Taurat dengan sebutan "At-Mu'ammah" (yang umum), yang mengumumkan pembacanya dengan kebaikan dunia dan akhirat, menanggung segala bala baik dari kesusahan di dunia mahu pun akhirat. Pembaca juga akan dilindungi dari setiap keburukan dan kejahatan serta segala hajat dan kemahuan akan Allah kabulkan. Jika dibaca dalam satu malam semata-mata mengharapkan keredaan Allah, nescaya Allah akan mengampunkan dosanya."
(Hadis riwayat Malik, Ibnu-Sunni dan Ibnu Hibban).

Surah Yaasin ni juga jika diamalkan, akan terselamatlah kita dari kehausan di hari KIAMAT.

Thursday, October 28, 2010

eQa d'chef...

Cornflakes ini dapat dari hamper Hari Keluarga itu hari...saje suka2 layan eQa yang rajin buat kuih...

eQa nk jadi chef la... rajin nya anak dara ku buat kuih...
cornflakes dah siap beratur
waa...sedap nampak...!!

Monday, October 25, 2010

Hari Keluarga PKNP 2010

Hari Keluarga PKNP tahun ini diadakan di Pusat Rekreasi Pantai Balok, Kuantan. Kami rumah Biru...seronok....
Dolfin ~maskod rumah biru
aminnnn...
kawan2...
senamrobik dulu...
Jalinan kasih...
Terompah gergasi
eQa pun ambil bahagian juga...uik...dapat kawan baru ke..eQa...lari laju2...!!!hurayyy...eQa dapat hadiah
mak pun dapat hamper, terima kasih...
Rumah biru dapat rumah tercantik...yahooo!!
Penghulu & penghuluwati tersengih jer...tahniah!!
Lari ikat kaki
gusti lengan pon ade... kejar2 pon ade ke...??Haaa...kakak menang kejar2...??
si comeL ~ eQa & sHasHa

Friday, October 22, 2010

Hidrangea ku...

Bunga hidrangea atau bunga siti zubaidah juga dikenali sebagai bunga 3 bulan...Pokok bunga ku ini hampir2 nak mati tapi rupanya panjang lagi nyawa kau yer...akhirnya mekar juga kau di taman ku ini... ahai....
oh siti zubaidah ku..
sukanya hati ku ini... cantik kan...?comel bunga ke cik adik yg sebelah tuh...si comel & kemboja

Thursday, October 21, 2010

Oh burung

Pagi ini semasa berhenti di traffic light, terpandang satu senario yang menarik... sekawan burung berbaris dengan rapi di tiang lampu...sangat menarik perlakuan mereka, seolah2 penuh ketaatan, disiplin dan kasih sayang... Subhanallah, segala sesuatu itu milik Allah dan Semua itu adalah ciptaannya

Kemaruk bun pulak

Sebenarnya bahan2 buat roti semalam ada lagi, so apalagi projek roti bun edisi ke2 laa... kali ini letak kastad kat dalam jadi bun inti kastad...ermmmm sedap jugak...makan sendiri ok la... amaturrr la katakan, ahai...

Tuesday, October 19, 2010

Yahoo...bun gebu

Terima kasih En Mat Gebu...puashati dapat buat Bun Kentang yang sangat lembut dan sedappppp banget....

Friday, October 15, 2010

Pai ayam ku...

selera jer tengok pai aku nih...ahaks
tengok la nih...sesi mengisi inti
pastri di dalam acuan...
chef eQa...
zie, ok tak pai k.gee tuh...?