Friday, December 6, 2013

Kun faya kunn...


Tak terluah rasanya dengan kata-kata... sedih, sayu dan sangat terharu melihatkan keadaan banjir teruk yang melanda Kuantan... berat mata memandang berat lagi bahu memikul... hanya doa dan rasa simpati yang dapat kami berikan...  Semoga Allah beri kekuatan pada kalian menempuh segala ujian ini...


K.gee kongsikan gambar2 banjir di Kuantan kelmarin... semoga Allah kurniakan nikmat yang berlipat ganda buat mereka yang bersabar dengan ujian ini...










"Tiada daya dan tiada kekuatan kecuali dengan pertolongan Allah yang Maha Tinggi lagi Maha Agung..." (HR Baihaqi dan ArRabi'i)


5 comments:

whitecappuccino said...

sedih dan simpati dengan keadaan yg terjadi kepada mereka.2 family adik ipar akak juga terlibat di permatang badak..semua musnah sekelip mata.moga semua yg terlibat sabar dgn ujian ini.

mama sara nur @ Cik Nor said...

assalam
hanya doa semoga mereka semua tabah dan redha menerima dugaan sebegini
faham perasaan mereka kerana suatu ketika penah melalui banjir teruk
di kampung

Acik Erna said...

Acik turut sedih gee.rasa tak sanggup nak tengok berita..tapi kalau tak tengok..tak tau perkembangan

tun_telani said...

Salam kak... famili tun kt kemaman pun mangsa banjir..sedih sgt..

Ummi said...

Begitulah perhitunganNya...siapalah kita untuk menolak semuanya ini...tentu sekali punya hikmah dan maksud tersirat untuk yang menghadapi ujianNya ini...wpun tidak sehebat taufan Hayyan, tp cukuplah rasanya sebagai peringatan buat kita meletak tanda aras diri untuk mengingatiNya setiap masa, berbaik sangka dan terus berharap denganNya..semoga tidak dibolak-balikkan hati kita jauh dariNya...itu yg kita takut! In shaa Allah, hikmah dan ganjaran pasti ada bg yang terus solat/berdoa dan bersabar... Hasbunallah waniqmal wakil...niqman maula waniqman nassir.

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015