Monday, December 2, 2013

Ubi goreng dan SDSI melaka


Assalamualaikum.... apa khabar semua....? Rindunya anda semua.... hampir seminggu dapor gee-hut senyap sunyi kan... tuan rumah bertugas ke luar negeri... ops Melaka jer bukan obersea pon.... hehehe... k.gee wakil jabatan bertugas di pavillion Pahang sempena Showcase SDSI (Satu Daerah Satu Industri) dan sambil-sambil itu bawa bersama anak-anak melancong ke Melaka... seronok...!!


Menu k.gee hari ini hanya menu kampung ubi kayu goreng saje... biasalah bila tiba musim hujan ubikayu jadi makanan popular la pulak.... sambil itu k.gee kongsikan gambar2 eQa cuti-cuti 1 Malaysia di showcase SDSI...  

pavillion Negeri Sembilan...


 Sebelah kiri pavillion Sabah dan di sebelah kanan pavillion Negeri Sararawak



Paviilion Pahang dan Sabah


Yang ini lupa pulak pavillion negeri mana... yg KLCC nenas tu pavillion Kementerian Pertanian.... banyak pokok sayur-sayuran di pamerkan di sini termasuklah pokok padi, kobis, tomato, cili dan macam-macam lagi... 


Anak dara k.gee tersenyum simpul bila lukisannya dipamerkan di Pavillion ICU Jabatan Perdana Menteri...  hehehe... bukan lah cantik sangat tapi biasalah... budak2 memang bangga bila hasil kerja tangannya dihargai....


Ok, jom layan ubi goreng sama air kopi-o panas pulak...


3 comments:

Wani said...

salam kak gee.. hujan2 ni memang sesuai dmakan ubi kayu :))

Hana Soffelia said...

Bestnya kak, hujan makan ubi kayu...

Ummi said...

Salam Gee, rumah dah ok yeaa...alhamdulillah...sedap dpt makan ubi kayu goreng...nak kena tanam ubi pulak laaa...hehe

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015