Friday, July 20, 2012

Layan selera sebelum puasa


Salam Jumaat semua... kita sudah berada di ambang Ramadhan 1433H nampaknya.... Insya Allah esok umat Islam di Malaysia akan mula berpuasa... Semoga kita dapat menyempurnakan ibadat puasa serta amalan2 sunat dengan penuh tabah, sabar dan mendapat gajaran terbaik daripada Allah swt...


Hari ini k.gee sempat hidangkan roasted potato sarapan spesel untuk encik hb.... hb memang suka juadah berasaskan kentang ni.. kentang rebus ke, kentang lecek ke, kentang goreng ke, kentang bakar ke... semua suka... simple dan berkhasiat katanya... lagipun kata hb khasiat dan kandungan vitamin yang ada dalam kentang boleh meredakan sakit goutnya.... layan ajelah kan...



Mudah jer nak sediakan roasted potato ini... basuh kentang bersih2 tak perlu kupas kulitnya, potong berbaji, kemudian  lumurkan dengan serbuk daun parsley, serbuk lada hitam dan sedikit serbuk ikan bilis dan perap seketika.... kemudian bakar dalam oven lebih kurang 40 minit atau sehingga kentang empuk .... wow! semerbak bau rempahnya... kalau suka makanlah dengan sos cili dan mayonis... tapi hb k.gee makan begitu saje sebab sedang berdiet kononnya... iyelah tu....


jemput makan...

13 comments:

Qhaifa Nur said...

nyumm,nyummm sedapnya makan kentang....
salam ramadhan....

Nuridah said...

Assalamualaikum Gee

Selamat menyambut kedtgan Ramadan Al-Mubarak...

dZana said...

aslmkum gee.. byk stok kentang akk dlm petiais tu.. tak sempt nk dikerjakan.. kentang ni klau buat ape2 pun sedap kan.. yg penting kene rajin jer.. salam ramdhan buat gee skrga.. menu apa sahur mlm nanti..

makcikmanggis said...

salam ramadhan buat gee sekeluarga:)

tun_telani said...

sedap! tun pun hantu kentang. hihi...
Selamat menjalani ibadah puasa kak gee :)

Asmara said...

sedap nih! sya pun suka dengan kentang, apa2 yg dibuat dari kentang pun mmg feveret. hehe..
Selamat berpuasa!

Mamasya said...

Slmt menyambut bulan Ramadan dan slmt berpuasa buat k.Gee sekeluarga..

Qasey Honey said...

adehhhhh sedap tu Kak Gee...QH mmg suka mkn kentang...

slm ramadhan n slmt bpuasa yer buat kak Gee sekeluarga...

♥♥azatiesayang ♥♥ said...

Salam Gee.Selamat menyambut bulan Ramadhan kpd Gee sekluarga..

roasted potato ni nampak sedap :D

Lyza said...

Assalammualaikum Gee. Lyza dtg bls kunjungan..Salam Ramadan n selamat berpuasa ye.

Tq Gee..sudi jengah ke dapur lyza.

inahar ali said...

salam ramadhan gak wat gee sekeluarga ye!

ummiaisyah said...

tok..tok..tok..tuan rumah masak apa tu? hehehehe..slmt berpuasa dan selamat berbuka kak Gee!

Mieza said...

salam ramadhan buat kak gee sekeluarga...makan kentang ni panas2 time sahur mmg besh ni kak...
semoga mendapat keberkatan di bulan yg barakah ini...