Monday, July 30, 2012

Oh..! nyamannya...


Dua tiga hari ini cuaca di Kuantan begitu panas dan berbahang... duduk di bawah kipas pun badan boleh berpeluh... kesian tengok anak2 kecil yang berpuasa, asyik buka tutup pintu peti sejuk... lagaknya macam nak duduk terus dalam peti sejuk tu...  tapi berkat bulan Ramadhan, letih dan panas tetap bersabar menunggu azan maghrib berkumandang... subhanallah.... semoga Allah limpahkan rahmatnya kepada insan2 yang bersabar dan bertaqwa....


Sebut pasal panas, mesti terbayang minuman dingin yang menyegarkan, kann... alangkah nyamannya bila ia mengalir ke seluruh tekak yang kering kontang tu... ohhhhhh.... tidak!!! sesungguhnya aku berpuasa.... hehehe jangan marah yer teman-teman ku sekalian.... ini baru godaan kecil.... sabarrrr.....


Apa kata berbuka nanti kita sediakan air lemon madu... Lemon membantu mencuci hati di samping merangsang sistem pencernaan dan menjadikan anda lebih bertenaga. Ia juga berperanan membersihkan usus dan mempercepatkan proses penyingkiran toksin.... Madu pula mempunyai keistimewaannya yang tersendiri.  Daripada Aisyah ra katanya, "Madu adalah makanan kesukaan Rasulullah SAW". 

Baiklah, mari kita sediakan air lemon madu untuk berbuka yer... cuma sediakan air, perah sebiji lemon dan dua sudu madu ke dalamnya.  Jika suka ais boleh tambahkannya dan sedia untuk dimimun... Ops tunggu azan dulu yer... Senang kan...

9 comments:

inahar ali said...

OMGGG..memeang sgt2 menggoda tau! terliur sehh!!

Qasey Honey said...

ohhh nyaman jugak mata ni mlihat...sgt2 mgoda...

Tina Othman said...

tergoda jiwa raga tina kak gee hehe

nyamannya, dahlah skrg ni mmg musim panas

hazila said...

Nyamannya tekak.... Shah Alam panas terik kebelakangan ni.

Ayu said...

adehhhh gee!!!...godaannn dan dugaann nii..

ibh_sue said...

Asslmkum..
Paberetttt..air lemon...Tergoda jadinya..huhuhuuu

ibundo said...

nasib baiklah sampai sini hari dah malam. ish..ish..

izahdaut said...

skrg kene bw lepas sahur la nampaknya. baru la tak termakruh puasa den tengok ayor lemon tuh. hehehhee

Mas Sani said...

nyaman betui mata kita tgk nie......