Wednesday, June 11, 2014

Bubur kacang Labu Labi...


Hoi bubur kacang..!
Hoi nasi goreng...!
Hoi nasi hoi bubur hoi mee siam..!

Tukang masak kerjanya senang
Pagi pagi masak bubur kacang
Campur gula hai setengah dulang
Bila makan rasanya trang tang tang


Memang manis memang lemak
Kalau suka makan lah banyak-banyak
Bubur kacang sudah lah terpuji
Seantero dunia seluruh negeri

Hoi bubur...

Hoi bubur...

Hoi bubur...

Hoi number one..!!!
 

Ha ha ha ha haaa.... terkenangkan kisah lucu orang gaji Pak Haji Bakhil dalam cerita Labu Labi lakonan P.Ramlee dan M. Zain... Filem P.Ramlee memang tak lapuk dek hujan tak lekang dek panas... walaupun sudah lebih setengah abad tetapi tetap menghiburkan setiap kali menontonnya... kan?


Jom slrup bubur kacang....
resipi boleh selongkar SINI yer...


5 comments:

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Lama dah tak makan bubur kacang.. sekarang ni bubur kacang campur jagung sedap Gee :)

Honey said...

Salam Kak Gee,

Amboi siap ada lagu bubur kacang dia hari ni. I pun dah lama tak makan bubur kacang. Sedapnya la hai. Dulu kecik-kecik mak buatkan pulut jadi makan bubur kacang dengan pulut. Sedapnya. Tak pun makan dengan roti putih pun sedap.

Ayu said...

Assalam gee,
bubur kacang dah lama tak makan..
sekali dapat pulak makan kat jemputan kahwin..ambillah semangkuk..sekali tawar hebeh..hehehe...sabor ajelah kan..puas hati buat sendiri..bubur kacang satu mangkuk ya..hehe

zana fahmi said...

Alaaaa Gee, kakpb puasa ni, teringin pulak bust ptg nnti..

ummi aqilah (LM) said...

Waaaaa.. Terliur sudaaaa

Aduh duhh kalau la ada stok kacang hijau skrg juga daku bikin:(

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015