Tuesday, July 1, 2014

Popcorn Magik


Eh...eh ! pepagi lagi k.gee sudah tayang makanan segala bagai... Sabar... sabar... orang puasa tak boleh marah-marah tau... nanti kena jual... !! hehehe... ini cuma cadangan menu untuk iftar petang nanti... ringkas dan mudah.. ala-ala snek gitu... anak-anak pasti sukakan kerangupan popcorn ayam magik k.gee ni... krup krap krup krap... lebih sedap dari ayam KFC tau....!! 


K.gee gunakan tepung Magik untuk goreng popcorn ayam ini... Tepung Magik boleh lihat entri k.gee di SINI... kerja lebih mudah, cepat dan pastinya sedap... selain ayam, seafood dan sayuran juga boleh menggunakan tepung magik untuk gorengan... anak-anak yang tak makan sayur terus jadi gemarkan sayur... macam-macam sayur boleh digoreng magik... brocolli, bayam, terung, kentang, cendawan dan peria kambas yang pahit pun boleh... pasti tak mengecewakan... lepas satu mangkuk satu mangkuk anak-anak bedal... sedap mak... esok buat lagi yer...


CHICKEN POPCORN

Bahan-bahan :)

4 ketul ayam - buang tulang, hiris nipis dan potong dadu
1 cawan Tepung Magik
1 mangkuk serbuk roti
Air
Minyak untuk menggoreng

Cara:

Bancuh tepung Magik dengan air sehingga menjadi batter.  Bancuhan batter mesti pekat.  Celupkan ayam yang didadu tadi, golekkan dengan serbuk roti dan goreng sehingga kuning keemasan.  Siap.

* Kalau tak ada Tepung Magik boleh cuba resipi ABM ini untuk buat ayam popcorn... k.gee dah cuba dan memang sedap... 


Taraaa... popcorn magik...
cepat dimasak sedap dimakan...




5 comments:

tun_telani said...

Salam kak gee.. sedapnyer chicken popcorn nih.. cicah sos cili je, xmkn mende lain dh ni.

tun_telani said...
This comment has been removed by the author.
tun_telani said...
This comment has been removed by the author.
Honey said...

Salam Kak Gee,

Sedap nampak and tak berminyak! Leh try nanti hehe.

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Lagi magic bila masuk kemulut Gee.. nanti cuti lah baru nak buat :)

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015