Monday, October 8, 2012

Kek peach terbalik?


Ha ha ha ha ha..... ada ke kek terbalik? Kek nenas terbalik memang ada kan..? Tapi kek peach terbalik rasanya pestime dengar...  Sebenarnya ini kek tersalah buat... tekak teringin nak makan kek peach tapi malas nak beli bahan... godek2 bahan yang sedia ada dalam stok... hapaaa!!! susun buah peach kat atas, bila masak semua peach menyorok kat bawah.... berat barangkali... itu lah pasal jadi kek terbalik...  


Aduhai kek terbalik.... walaupun rupamu tak menawan tapi rasamu tetap menjadi pujaan hatiku.... lembut, halus, gebu dan yang penting... sedaaapppp!!!  lebih2 lagi bila gigit tang buah peach tu...ermmm yummy!! nah!! ambil lah rasa sorang satu.... sedap kan? hehehe...  


K.gee gunakan resepi kek span mudah CT Delima... kemudian tambahkan buah peach yg dipotong dadu dan blueberry chips sebagai penyerinya... kalau berminat boleh semak resepinya di sini yer...


Tak tipu punyaaa... memang sedap....
cubalah...

6 comments:

ibh_sue said...

Asslmkum k.gee. Percayaaaa. . Kek terbalik pun terbalik lah. Janji rasanya tetap sedap. ;D

Marsita yahya said...

sedap nampak, gebuss lak tu. nak ckit.

Cendana Kasih said...

tgk struktur kek pun dah tau, lembut dan gebu..aduhh...sabo jer laa

rahel said...

Nampak gebus la kek peach ni...mesti lembut banget...sedapnya dihidang bersama teh panas sambil rileks tengok wayang..ahaksss...

rostina76 said...

salam k.Gee....Ros dtg jenguk ni. wah!!!kek xjadi blh turn jadi gebus & cun mcm ni skali...huhu!!kalau kek menjadi k.Gee mesti lagi hebat....nak berguru le camni dgn k.Gee

zila norazila said...

kak gee..
amboii kak gebus ammatt..kecur pulak kita tgk..lama kita dh x buat kek kak..rindu plk nk buat..hhehe

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015