Thursday, September 6, 2012

Syukur alhamdulillah....


Syukur alhamudlillah... gee-hut sudah kembali... terima kasih cik google... terima kasih kengkawan blogger... Kak Ummi, Ita Masam Manis, Qasey Honey, K.Nor Secubit Garam, Izah Daud, HaSuriah Tahir, CT Delima dan kawan2 di FB serta semua yang membantu... muaaahhhssss! love uols....


Huh! baru tenang rasa  di hati yang gundah gulana hampir seminggu merindui dapor gee-hut.... horey!!!

Sepatutunya kena buat pulut kuning ni, kata kawan2 di opis... InsyaAllah ada rezeki nanti k.gee belanja pulut kunen yer... hari ini kita jamu megi goreng ajelah yer... syyyyy.... kena tunggu dapat gaji dulu lah nampaknya.... heeeee


MEGI GORENG versi gee-hut


5 bungkus maggie - celur dan toskan
2 bungkus perencah mee maggie kari


Bahan-bahan dihiris:-

3 ulas bawang merah
3 ulas bawang putih
1 biji cili merah
1 biji telur

Tumiskan minyak masak dan masukkan bahan2 yang dihiris sehingga naik baunya.  Pecahkan telur dan gaul rata.  masukkan megi yang sudah dicelur tadi dan perencahnya.  Gaul rata.  Angkat dan hidangkan.  Kalau suka boleh tambahkan sayur2an dan udang bagi menambah keenakan tapi megi k.gee ni versi poket kosong..... heeeeee


Jemputlah...

9 comments:

laskar pelangi said...

haruslah terliur :)

tun_telani said...

ter-miss sudah apa yg berlaku.. huhu.. tp Allhamdulillah jugak la..
tun pun tumpang terliur nengok megi goreng tu.

ibundo said...

Alhamdulillah. Bundo dulu dah terkena sekali tetapi cepat recover. Panic jugak.
Welcome back. Ish.. dah lama tak makan megi ni.

Mas Sani said...

kenapa dgn gee-hut? apa yg dh jadi? tertinggal cerita ni hihihi... apa2 pun mas tumpang gembira ye...

mee grg sosej pedas tu sgt...sgt...sgt...slurpppp!

zila norazila said...

alahmdulillah kak gee,adoiii mintak2 zila jgn trkena jgk la..mmg x reti nk godeh nnt..meggi mmg best sokmo kak:)

Mieza said...

Kak Gee..sedaonya megi goreng ni..mieza mmg suka megi tp sejak kena batu karang ni hubby marah kalo mkn megi hehehehe

mama sara nur said...

assalam k.Gee
ooo patut la ye, alhamdulillah dah ok kan..
sy x suka meegi tp bila nampak k.Gee rasa terliur dibuatnya

Qasey Honey said...

alhamdulillah Kak Gee..semua slmt..spe yg xsyg blog masak2 ni kan..harus akak buat pulut kuning tu...jgn lupa sebahagiannye utk QH...hihii...

hmm dh lama rasanya xmkn megi ni..sedap la pulak tgk megi goreng akak tu...gluppp

rahel said...

Salam kak gee...ditunggu pulut kuningnya...dengan rendan skali yer..hehehe..

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015