Monday, December 31, 2012

Nasi lemak penghujung tahun


Selamat pagi Isnin dan salam ceria semua.... Nampaknya kita sudah sampai ke hari terakhir tahun 2012... seperti tak terasa masa berlari begitu pantas sekali... maju setapak lagi usia kita... semoga hari hari yang kita lalui di tahun lalu menjadi pengajaran dan pengalaman yang dapat mendidik dan mendewasakan kita... dan diharapkan tahun baru 2013 melimpahkan seribu nikmat dan rahmat kepada kita semua...aminnnn



Baiklah, mari kita ke dapor melihat juadah penutup tirai 2012 k.gee... ops! tak ada yang istimewa cuma menu sepanjang zaman... nasi lemak daun pisang... pokok pisang di belakang rumah k.gee tu makin subur pulak di musim hujan begini... bila tengok daunnya melambai-lambai jer geram pulak dibuatnya... itu pasal buat nasi lemak daun pisang... aroma daun pisang menambah selera lagi makan nasi lemak... tambah pulak ada ayam goreng, telur dadar dan sambal tumis ikan bilis yang kaw pedasnya... pergh!! bertimbun2 k.gee makan... hehehe  


Jemputlah menjamu selera...


SELAMAT MENYAMBUT TAHUN BARU 2013...


9 comments:

hazila said...

Baru lepas makan nasi lemak..... tapi beli je la.

Rohah said...

kak, dah habis ye nasi lemaknya,tinggal tulang sudah...

Faeez said...

Untungnya ada pokok pisang di belakang rumah.... Kita yg duduk rumah flat ni, semuanya perlu dibeli.... Selera betul nasi lemak dialas daun pisangni. Selamat tahun baru, Gee.

tun_telani said...

Salam kak gee.. meriah betul nasi lemak akak.. tun mkn ngan sambal bilis ngan telur rebus je.

zila norazila said...

salam syg kak gee,
dtg nk tumpang makan..kt sini dr pagi ujan jew kak..lapar pulak perut nie..h ehhee letak kt daun pisang mmg best ..wangi jew kan kak.:)

Mieza said...

kak gee..sedapla pulak nampak nasi lemak akhir tahun ni..nnt esok pg mieza nak masak nasi lemak awal tahun pulak...lama dah tk mkn nasi lemak!

Marsita yahya said...

Pagi tadi pun sarapan ngan nasi lemak kukus.

FnF Simple Life said...

canteknye presentation... selamat tahun baru ;)

Amie said...

Selamat tahun baru Gee... nasi lemak akhir tahun ye, kita buat nasi lemak awal tahun pula he he heh