Tuesday, April 23, 2013

Kampung stail...


Musim belimbing buluh sudah tiba... Apa kata hari ini kita layan menu kampung nak... sambal ikan belimbing buluh ini ala-ala sambal gesek... kalau masak kuah lemak putih sayur kobis atau masak gulai lemak cili padi ayam ke daging ke memang sesuai sangatlah ada sambal ini... jom buat!


SAMBAL IKAN BELIMBING BULUH

Bahan-bahan : 

10 biji belimbing buluh
2 ekor ikan goreng - ambil isinya
10 bij cili padi
garam secukup rasa
Cara-cara :-   1. Hiris belimbing dan buang empulur tengahnya. 2. tumbuk cili padi hingga hancur, masukkan ikan tumbuk pecah2. masukkan belimbing, tumbuk pecah2 juga. tambah garam secukup rasa. gaul sebati dan boleh lah dihidangkan.  

 

haisyyyy....kecur air liur

7 comments:

adda syuhada said...

K.Gee kalau masak jer konpem adda terliur..tengok gmbr pun dah kecur...

Sury Abil said...

Kecur...kecur..kecur..sambil telan air liur...hahhahah

ilahjy said...

Nenek ilahjy ajar buat guna ikan rebus ...kecur air liuq... dah tanam Sepohon Dikebun

Mori Said said...

adduuhhh gee....kecur nya tengok tu.... nk cuba la.....

HomeKreation said...

Kecur nya.... Along tak pernah lagi rasa sambal cam gini... boleh ler nanti cuba2...

zila norazila said...

X pernh cuba lg kak..tp tgk dh meleleh nie..

Fiza Lgk said...

Sedapanya Gee...Teringin nak cuba. Simpan masuk list dulu resepi ni, belimbing kat rumah tu dah habis musim berbuah skrng ni.

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015