Wednesday, June 6, 2012

Yummy... Yummy...!!!


Pagi-pagi begini kalau layan aiskrim goreng.... aci tak?? Bukan selalu.... sekali sekala jer kan... Lagipun cuaca sekarang ni memang panas.... kalau tengahari tu memang malas nak keluar ke bandar... berbahang duduk dalam kereta.... kalau di rumah kipas dan air-cond memang tak pernah berehat... berkhidmat 24 jam


Marilah temankan k.gee makan aiskrim goreng... cepat! cepat! jangan tunggu lama-lama sangat nanti cair pulak aiskrim tu... gigit cepat2 dan jilat aiskrimnya yer... ermmmm....yummy!!!!


Untuk rasa yang lebih sedap dan mengancam, k.gee curahkan sedikit coklat atau ganache baki buat kek semalam dan taburkan sedikit choc rice.... huh!! fengsannn......


Macam mana nak buat? Senang saje....  mula-mula sediakan aiskrim, roti dan acuan... guna gelas pon boleh asalkan boleh diterap sudah...  Sudukan aiskrim letak atas roti, lapiskan sekeping lagi di atasnya... Terap dengan gelas atau acuan untuk dapatkan bentuk bulat... kepitkan tepinya dengan garfu supaya tidak terbuka.  masukkan dalam bekas atau plastik dan simpan dalam fridge 24 jam... Goreng dalam minyak yang panas, kaedah deep fry dalam 1/2 minit saje... Bila dah kekuningan angkat cepat-cepat tau dan sedia di ngap!



selamat mencuba....


10 comments:

Qasey Honey said...

asslm Kak G...kecur sudah bile pepagi dh tgk icekrim goreng ni...belang2 lg icekrimnye..

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Gee,memang aci sebab sekarang pagi2 dah panas berpeluh-peluh kan>

Rohah said...

ee ee..bestnya dapat makan aiskrim goreng, eskrim goreng saya asyik bertangguh je, mana nak jadinya..hehe

Shahriah Abdullah Novelis said...

As'Kum Kak Gee.. wow! sha pernah makan tak pernah buat hehehe.. jakon kan gitu.. wahh nampak sedap nak seksi dan yummy jugak!!

mudah ni.. Insyallah nanti nak cuba.. sesuai untuk cuti sekolah dan musim panas macam ni.. sedap!! tq kak muahhh

sabar dubai said...

salam kak gee..

saba pnh makan ajee tp xpnh berani nk buat...isau laa memikir kekdg tuh takot aiskrim cair la...roti terbukak la..hehehe..mcm2 kann

rahel said...

Adoiii..pagi2 dah buat orang terliur la..mana boleh ini macam oo..tak tahan la..

tun_telani said...

kak gee!!!!!!!!!!!!! kejamnyerr!!!!!!!!!!!!!!!!!!! menitik air liur atas keyboard ni haa.. xkira! x kira!! nak jugak 2 bijik!!

wanie said...

salam kenal...nak jugak ice cream goreng ni,,,

zila norazila said...

salam kak gee
wahh ice cream siap marble lg..ice cream nie klu mkn mmg x ikut time..kdg2 kita bgun pagi2 dh mkn ice cream..he hehehee

Anonymous said...

sedapnya tup tup air liur menitik kak.he he

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015