Wednesday, May 29, 2013

Madu 3...!!??


Senangnya dalam hati... dot dot dot .... seperti dunia ana yang punyaaa...!!! ahai...


Cop! cop! jangan salah faham pulak yer... madu 3 yang k.gee maksudkan adalah menu makan malam yang k.gee sediakan kelmarin dalam mode 3 in 1... ikan, telur dan sayur dalam satu hidangan... makan dengan nasi panas-panas sampai dahi berpeluh dan perut memulas sebab tersangat pedas.... hehehe... inovasi tau bukan malas....


IKAN GORENG TELUR PECAH

1 ekor ikan bawal
(dibersihkan dan goreng garing)

4 biji telur
10-15 biji cili padi
3-4 ulas bawang merah
1 biji bawang besar
2 sudu sos tiram
1 kiub pati ikan bilis
Secubit garam
3-4 biji bendir - potong menyerong
Minyak menggoreng

Cara :

Tumbuk cili padi, bawang besar dan bawang merah.  Panaskan minyak dan tumis bahan yg ditumbuk tadi.   Tambahkan kiub pati ikan bilis, garam dan asam keping.  Biarkan sehingga agak garing.  Pecahkan telur dan biarkan sehingga telur agak masak sedikit baru dikacau dan hancur-hancurkan.  Sementara itu, potong bendir kecil2 dan terus masukkan ke dalam telur hancur tadi.  Kacau rata dan curahkan ke atas ikan goreng tadi.  Ok, siap! 



7 comments:

izan mama mia said...

sedaknyew napok...yummy

tun_telani said...

Salam kak gee.. madu2 ni jgn sebut.. ahaks..
mmg menu jimat masa dan tenaga nih.. sejenis lauk je cukup. yg penting sedap kan kak.

Mieza said...

kak gee..sedap banget nampak lauk ni kak..makan dgn nasi panas..tak perlu kuah pun tak per..nasi tu masak lembik2 skit..perghhhh terangkat!

norhanim md zain said...

sedap nie..kena dengan nasi lembik sikit..kicap manis..adusss sedap nie....

Bbwana adienia said...

salam kak..

wah, sedap menunya..kalau makan gerenti tambah nasik..

Chah said...

Amboi kak gee..men ceburje ye madu2 tu sumer dlm koli...haha kak...sedap nmpaknyamadu 3 akak tu...nkrasa jugakla kak....opocot!!

Ummi said...

Gee, mcm menarik masakan nih, senang kan masuk semua...sesuai untuk akak yg selalu tiba di rumah nak maghrib dah....main cakcibur jek...amik kaw, suami dan anak2ku...janji kenyang...hehe

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015