Thursday, December 15, 2011

Si hitam manis...


Hitam manis hitam manis...yg hitam manis...pandang tak jemu... pandang tak jemu... yang hitam manis pandang tak jemu.... aww!! ada pulak yg tersengih2 dengar lagu hitam manis kak gee nih... perasan la tu... Hitam manis yg kak gee maksudkan adalah bubur pulut hitam yang rasanya sungguh lemak manis... heeeee Jangan marah yer.... nanti kena jual....

Bubur ini dah lama kak gee buat... masa tu orang tengah sibuk2 buat bubur asyura... teringin pula nak makan bubur tapi kak gee tak gemar makan bubur asyura... tu yg pakat2 buat bubur pulut hitam yg lemak manis ni... siapa nak hirup bubur pulut hitam mari join kak gee...  


BUBUR PULUT HITAM

Bahan-bahan :

300 gm Pulut Hitam
1 mangkuk santan cair
1 cawan santan pekat
1/2 cawan gula pasir
daun pandan
segenggam sagu (kalau suka)
sedikit garam

Cara-cara :
1.Rebus pulut hitam hingga kembang 2. masukkan santan cair, daun pandan, gula dan garam.  3. kacau supaya tidak pecah minyak dan masak sehingga mendidih.  4.  Tutup api dan hidangkan bersama2 dengan santan pekat yg dicampur sedikit garam dan sagu mata ikan.



slruppp.... nyamannya


5 comments:

CT Delima said...

As'sala Gee

Ikut sama menyanyi dengan Gee ni..hehehe. Fav ct dengan Hubby bubur pulut hitam. Emm lama juga tak makan ni Gee. kalau nak buat tak boleh banyak2 sebab ct berdua jer yang makan. Anak2 ni bab2 bubur kureng sikit gemarnya. Biasalah anak2 selera tak sama dengan selera kita2 ni kan. nak mintak Gee lah nak merasa sikit :)

Wanieyra said...

Lama tak makan....

Liza said...

salam kak gee...ni dia si hitam manis dah mai....hihihhihi

Mieza said...

salam ka gee..ini kalau anak sulung mieza tgk mesti dia mrengek2 minta dibuat bubur ni sebb faveret dia..lama dah tak buat sejak bulan posa hari tu :)

anymz said...

salam gee
aduuuuh masuk sini termenyanyi lah pulak..haha

dah lama tak buat bubur ni..asyik makan kat rumah org kawin je..hehe