Wednesday, March 21, 2012

Keciwanyaaaa aku....


Huuuuuu.... sedih... pepagi lagi mood sudah merudum... rasa keciwa tahap gaban.... rasa nak menjerit pon ada... nak menangis pon ada tapi air mata tak keluar.... air lior yg keluar.... huwaaaaaa!!!!!! nak tahu kenapa?

Heeee....sebenarnya bukanlah serius sangat cuma sengaja buat gempak.... heeee jangan marah yer... Semalam kak gee buat kek karamel, teringin sangat nak makan kek yg ada puding tu... k.gee pernah buat sekali tapi keknya satu kaler saje... kali ini konon2 nak buat kek pelangi yg cantik.... bukan main lagi semangat berkobar2... balik opis semalam terus prepare bahan2 dan malamnya terus godek2...siap baked pukul 10 malam.... pagi ni dah plan nak bangun awal sikit... maklumlah nak ambil gambar kek yg cantik tu.... tapi........... argggghhhh!!! bila terbalik aje karamel nya cair.... habis meleleh2 tumpah semua....  hancussss!!!


Aduhai... jadi pagi ini k.gee n3 yang biasa2 sajelah yer... asam pedas ayam


terima kasih Ibundo... resipi yg sangat sedap...


12 comments:

Tina Othman said...

asam pedas mmg peberet, tapi jarang buat hehe

Gee® said...

Tina >

k.gee suka asam pedas....klau ada belen selalu cicah dengan lempeng nyior... sedap

Liza said...

xpe la kak gee...nnt blh cuba buat lg kek karamel tu, usaha tangga kejayaan...caiyok caiyok....hihihihi

rahel said...

Jangan Keciwa...cuba lagi sampai menjadih...sedap nampak asam pedas ayam tu..

Gee® said...

Liza >

yg lucunya, k.gee dh siap prop untuk amek gmbar...aleh2 keknya kecundang... adoiiii

hazila said...

Saya pun suka asam pedas. Tapi lebih suka guna ikan dari ayam atau daging.

sabar dubai said...

mak aiii asam pedas ni yg xtahan mcm nk kene buat arini nihhh

ijayuji said...

Salam kak gee! ehehe,,, kita memula buat kek karamel tu pun abisss tumpahhh, kali ke 2 baru menjadik n seterusnyerr hihihi.. takpe2 belajar dr kesilapan insyaAllah hasilnyer akn memuaskan, jom mkn asam pedas akak i lagi best kak :D

zila said...

salam k.gee.cuba lg..jgn putus asa..x yah sedey2 dah..asam pedas tu ceria jew color dia..:) sedapp

Nieza said...

sedapnya tgk asam pedas akak ni..slurppp..hehe

tak pe kak itu takdir namanya..tak pe nanti cuba lagi yer:)

CT Delima said...

As'salam Gee

ingat apalah tadi kecewa sebab gaji tak naik ke apa..hahaha. gurau2 aje ya Gee, gurau2 manja bawa bahagia kannn..hehehe

Gee..fav ct anak beranak ni asam pedas ayam,lama juga tak masak. tengok esok kalau rajin nak masak untuk hidangan makan malam..hehehe

Rohah said...

Owwhh tak pe kak Gee, boleh cuba buat lg kek tu bila dah reda kecewanya tu nti, tp Asam pedas ayam ni boleh jadi pengubat hati yg kecewa tu,,,hmmm,,enaknya nengok asam pedas yg menggoda ni..