Tuesday, April 24, 2012

Bila malas-malasan...


Ini sahajalah yg dapat k.gee sediakan untuk sarapan pagi ini... mood malas menyerang nampaknya....nasib baik jugaklah resipi cucur ketam yg diilhamkan oleh Izah si pandai mapin tu masih segar dalam ingatan... main campak2 apa sahaja yg ada, godek2 dan goreng...

 

cicah dengan sambal sardin semalam....


ouch! menambat selera la pulak...


Kalau berminat silalah ke dapor Izah yer untuk resipinya...
kalau ada jodoh kita bertemu lagi esok yer... tata!!




Kepada rakan2 yg belum mengenali santan sawit, inilah santan sawit yg k.gee eksperimen kuih bakar pandan semalam... gambar ehsan google



9 comments:

Chah said...

namanya mmglah cekedok jer tapi tahap kepuasan menikmatinya tu yg tak ternilai gitu..all time feberet nih..

*maalas2pun leh kenyang gak ngan cekedok mabeles ni..

Qasey Honey said...

malas yer kak G...hihihi...QH dh buat jugak cucur ketam tu...tp kt blog xbuh lg...mmg sedapkan cucur ni...yg penting kenyang...

rahel said...

Kak Gee...cekodok sentiasa enak..cicah ngan sos cili..perghh..

hazila said...

Kak Gee,
Kalau malas cam saya ni, bekfes ngan biskut kering cicah air teh je....

zila norazila said...

kak gee..malas2 pun ada jgk cengkodok tue..he hehe kira rajin lg la tue..kita klu malas lg teruk..tutup trus dapur tue...ha hahaa.sedapnya..kita x cuba lg yg ada isi ketam tue..:)

wana yusuf said...

salam gee... klu gee malas anak2 dapat gak makan cucur ketam... kalau saya yg malas anak2 saya bekfes dgn roti gardenia cicah teh o je... hihihi!!

izahdaut said...

santan sawit.. lemak dia macam santan kelapa gak ke kak.. wah 1st time saya dengar ni. dan tq kak sudi try cekodok mlas malasan tu. hehehhe... best gakkan pulak2 kena time hujan2 sejuk2 ni :-)

ady said...

as-salam
wahh!! sedapnye cucur ketam..1st time dgr..cicah dgn cili kicap ni sedap gila.....

izahdaut said...

sian saya.. komen2 saya banyak benor masuk spam.. akak tak bagi saya komen kat blog akak ni ke? nak majukk aa.. huhu/

sebelum majuk nak kek dulu boleh kak? hehe

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015