Tuesday, April 10, 2012

Testing...testing.. new toy


Testing... testing... 1,2,3
Salam ceria buat semua
siapa nak sarapan mari sini
cepat...cepat jangan tunggu lama-lama....


Peeeewiiiit!! .... pagi ini k.gee nak belanja makan waffe inti coklat nutella.... siapa nak angkat tangan? tapi syaratnya kena buat sendirilah yer sebab k.gee pon tak pandai....  pestime buat waffle sendiri... maklumlah toy baru....itulah kena testing...testing... heeeeee


K.gee dah lama mengidamkan waffle maker ni sebab anak2 suka makan... dan dah merata k.gee cari tapi tak ketemu wm bentuk ilebiu.... kebetulan masa jenjalan di Danau Kota baru2 ini k.gee terserempak kedai bakewell dan memang rezeki k.gee ada si situ... apalagi!! terus sapu lah...



WAFFLE
Resipi :  Zaliana MyResepi

Bahan-bahan:
1/2 cawan tepung gandum
75 ml susu segar
2 biji telur ( saiz C) asingkan putihnya
1/2 sudu teh baking powder
1 sudu teh minyak masak
1 sudu teh gula halus
secubit garam

Cara-cara 1.Pukul putih telur dan gula hingga kembang dan gebu.Ketepikan 2.Dlm bekas berasingan,gaul rata telur kuning, tepung( ayak bersama baking powder terlebih dahulu), susu, garam, minyak masak. Masukkan adunan ini ke dlm telur putih tadi.Gaul rata. 3. Panaskan snack maker,sapukan sedikit marjerin ke atas dulang waffle. Masukkan adunan dan bakar kira-kira 2 minit. Sedap di makan dengan jem,kaya,aiskrim atau madu. 4.Boleh juga di masak dalam kuali.Walaupun rupa tak serupa ,rasanya tetap sama.



yummy...!!


15 comments:

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Salam Gee,kita datang bawa kopi nak makan dgn waffle.Yang sedihnya waffle maker kita dah patah skru2 penutupnya.tapi masih boleh guna.hari ni keneng2 yang Gee punya dulu la.

Gee® said...

Puan Ros >
hehehe...no problem...mai lah...

::Azura Rahman:: said...

nk jugak!... kenapa x tunjuk rupe paras waffle-maker tu kak.. nk tgk ghupernyer.. berapa RM akak beli.. teringin jgk lah.. huhuhu..

Qasey Honey said...

Kak Gee...sedapnya tgk waffle tu...luv lagi...toy bru yer...QH pon bru brangan2 nk memilikinya juga yg bentuk cmni...tp xtau nk crik kt mne la...huhu

zila 4ever said...

salam kak g
dah angkat tgn paling tinggi nie..ada lg x ??..sedapnya kak..:)

Gee® said...

Zura,
alahai...ye tak ye jugak... lupa nk snap gmbr toy baru tu yerk...nanti ek k.gee post gmbr wm tu...

Qasey Honey >

k.gee mmg dh lama dok cari wm tu... ada jumpa tp bukan bentuk ilebiu... yg ini k.gee beli di Yumi Bakery Supplies Sdn Bhd
No.10, Jalan 1A/6,
Taman Setapak Indah, Setapak,
53100 Kuala Lumpur,
MALAYSIA
Tel; 03 40236666

hehehe... siap add lagi tu..

Naz / Nadz COSK said...

Assallamualaikum kak Gee..

Waaaaa...dah lama kuidamkan waffle maker cam tu.. Tak jumpa2.. Cantik bentuknya...

hazila said...

Saya nak cari waffle maker yg bentuk 4 segi pulak....

tun_telani said...

wah.. sedapnyer waffle. tun pun lama jugak cari waffle nih. last2 beli snack maker cosway. mula2 ok je, pastu dia melekat2 pulak. saboo je la.

Rohah said...

Salam..
Duhai Kak Gee, tak tahan godaan waffle ni..apakan daya,acuannya masih belum dijumpai..

Yani said...

Assalam kakG.. kita dah lama ngidam WM ni. Tp memandangkan dlm list dia duk kat bwh.. terpaksa ler dahulukan yg lain.. ;p

HomeKreation said...

Aslmkm. Nasib baru kemarin mkn waffle. Malas nak snap2 masuk blog sbb anak2 dh lapar sgt. Makan dgn syrup & aiskrim... mmg terangkat.

Nuwairani Ira said...

ala kak gee...kite dh lama nak cari benda ni...ingat nak cari yg all in one tu. boleh buat sandwich, waffle n pancake sekali...

Amie said...

Assalamualaikum Gee,
testing testing pun menjadi... cantik apa.

ummiaisyah said...

kak gee..sy ada gak WM ni..bli kt tesco dolu-dolu..buat wafel bila dtg angin rajin je...ni dh lama x buat..hehehe

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015