Thursday, August 11, 2011

Rose

 Mata dah mengantuk ni... takmo citer panjang2... jom layan agar2 ros yg simple nih...

Senang saje nak buat agar2 ros ni... agar2, air, gula, santan dan esen ros dan jangan lupa acuan bunga ros..kalau tak ada acuan bunga ros pon tak apa, acuan lain pon boleh...

Masak agar2 dengan air dan gula hingga hancur, kemudian masukkan santan dan esen ros. angkat dan tuang ke dlm acuan bunga ros dan sejukkan. siap sudah....senang kan....

hidangkan sebagai dessert berbuka puasa... sedapppp


8 comments:

Ida,Japan said...

alahai...comeinyer agar2 ros k'gee ni...hari tu kt kedai sini ada nmpk mould rose ni...cam nak beli, tapi last2 tak beli gak....len kali kena beli gak la mould tu

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum akak...
wah comelnya agar2 rose tu akak....cantik ngan warna pink tu....

Deliah's Deli said...

nak 2,3 kuntum..tergoda tgk kaler yg comey sgt ni. :)

tun_telani said...

omey! omeyy!! kalau xde acuan ni x dh sesuai dh nama dia.. hihi

wana yusuf said...

menariklah Gee agar2 letak kat acuan bunga rose...tak terpikir lak nak wat cam ni... selamat berbuka puasa!!!

Nurul said...

K Gee... comey nya agar2 ros tu... :)

nOOrsha said...

comeynya..kaler pink.. i laik!!

Gee® said...

k.gee dh ngantok, tak smpt nk layan semua....sori ek...

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015