Wednesday, February 1, 2012

Orange blended choc rice cake


Haiya...!! ini hali wa lambat latang wooo... wa ada sibuk banyak kilije... lagi mau jadi nurse... itu abang wa ale sakit maaa... mau layan manyak   haiyaaa!! wa manyak letih wooo... malam balu ada can buka ini laptop... wa mau celiter ini kek limau maaa.... lu mau kaa?


Kah kah kah... nyonya mana pulak yg sesat kat dapor k.gee ni... bukan apa....biasanya buah limau sinonim dengan CNY kan... itulah tetiba k.gee jadi nyonya... gurau2 kan... Sebenarnya nak sharekan resipi kek oren blended coklat rise yg k.gee buat dua hari lepas.... kebetulan ada 2 biji buah oren dalam esbok terus godek-godek kek yg mudah ini.  Rasanya sudah ramai yg buat kek ini tapi tak mengapalah k.gee sharekan juga resipi mudah ini di sini... kepada yang sudi silakanlah.... 


Orange Blended Choc Rice Cake


Bahan-bahan

* 1 bji oren sunkist
* 1 cawan minyak
* 2 cawan gula halus
* 3 biji telur
* 2 cawan tepung gandum*
* 1 sb baking powder* ( *diayak bersama )
* 1 sudu choc rice
Cara-cara

1. Cuci buah oren, potong dan buang biji dan urat putih di tengah2. Potong lagi oren kecil2 bersama kulitnya sekali. Masukkan kedalam blender bersama, minyak, gula dan telur dan kisar hingga halus.

2 Tuang bahan yang dikisar kedalam mangkuk dan masukkan campuran tepung sedikit2 serta masukkan juga choc rice sambil dikacau sebati. 

3. Tuangkan adunan ke dalam loyang yg beralas dan gris.

4. Bakar pd suhu 170C selama 40 min hingga 1 jam atau hingga masak.




Mali makan kek olen....
minum air olen...
sedap maaaa...


5 comments:

♥LOVE2COOK MALAYSIA♥ said...

Waaaa sedapnya nampak kek tu kak!!! Terbayang2 depan mata ni ha :)

Liza said...

mmg sedap, tp kalau kak gee hulur sikit, lagi sedap....hiihhihi

Papa-NtiQ said...

hmmm....jap nak suh wife salin resepi nih. jam dah kot 10.40 mlm nih tp pewot tiba2 mengeledak lak ...baper lama nak siap kek nih Gee

nOOrsha said...

mmaakan kek olen, minuum air olen, nanti muka saya pun ala wana olen.. bau ketiak pun tukoo bau olen..ekekkeeke..ngan mare kak..guwau :)

Ida,Japan said...

kek olen ada lg ka k'gee..he.hemesti harum satu rumah bau kek olen ni kan

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015