Wednesday, January 9, 2013

Kuih bakar pandan


Kenapa kuih bakar emak ini muka kerepot? tanya eQa... Dia sudah tua gamaknya, sebab itu muka dia kerepot.... Kan dia muda lagi, kalau sudah tua mesti jadi warna kuning... ha ha ha ha ha.... pagi2 lagi k.gee sudah buat lawak yer... sambil2 sarapan tu sambil2 senyum kambing.... kan?! Selamat pagi Rabu semua....



Alahai... Kuih bakar pandan k.gee ini kurang cantik kejadiannya... ditambah pula pic yang kelabu asap... hadoiiii.... memang tak puas hati... kalau nak salahkan kamera cap ayam tu tak boleh juga.... mungkin tuan kamera yang cap ayam kot? heheeee.... Mungkin k.gee kena belajar dari blogger yang hebat2 yang sentiasa menjadi idola k.gee setiap kali nak mengupdate blog... k.gee memang tabik kepada mereka.... pandai memasak, pandai memfoto dan sangat kreatif !




KUIH BAKAR PANDAN 

Bahan-bahan
2 cawan tepung gandum
1 cawan gula
1 cwan air pandan
2 cawan santan
1 sudu butter dicairkan
4 biji telur
Secubit garam
Beberapa titik pewarna hijau
Bijan

Cara-cara

Campurkan semua bahan dan kacau sebati.  Kemudian tapis.   Sapu keliling loyang / acuan dengan marjerin/minyak dan pamaskan sebentar. Tuang bancuhan ke dalam acuan dan taburkan bijan. Bakar dalam oven 180'c selama 1 jam atau sampai garing dan berkerak. 


Kerepot pon habis jugak... heeeee


4 comments:

hazila said...

Kak Gee,
Meh la saya sepotong. Manalah tau boleh cepat sembuh. hehehehe

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

yg kerepot2 tulah yg jd rebutan... hehe...

Marsita Yahya said...

Kak Gee, nak skit...nak buat maleh...:)

zila norazila said...

Kak gee kita suka yg kerak atas tue..sedapnya kak...

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015