Tuesday, January 29, 2013

Menu kasih sayang


Assalamualaikum... masak apa yer untuk anak2 tengahari ini? Tentunya menu istimewa kan... maklumlah air tangan ibu semestinya enak di tekak anak2... Lebih2 lagi para ibu yg sepanjang masa berada di rumah... celik saje mata, kaki tangannya ligat di ceruk dapor... kelentang kelentung gedebak gedebuk... tup tup! siap terhidang juadah di atas meja... Walaupun kekadang peluh mengalir dari dahi sampai ke kaki tapi ibu tetap ibu... tersenyum riang melihat anak menjilat jari sambil menghirup kuah di pinggan.... hmmm sedapnya mak.... esok masak lagi yer lauk sedap2... alaaahai.... sejuk perut ibu mengandung bila dapat pujian dari anak2... kan.. kan?!


Bagi ibu2 yg bekerja pulak... tepat saje jam 5 petang terus pecut vrooomm balik rumah... dalam kepala dh tergambar menu2 nk masak hari ini... sampai di rumah singsing lengan baju dan startlah bersilat, bertaici dan ber taekwon-do bagai dengan periuk belanga... Kepada para blogger pulak time ini lagilah thrill nya... masak sebabak, menembak sebabak lagi... itu belum bab mengarang dan mengedit... waaaaa.... mengalahkan perdana menteri sibuknya... hahahaha.... biasa lah resam dunia masak memasak kann.... hehehe



Hisyy...melalut jer k.gee ni... Oklah, hari ini kita jamu mata ajelah yer menu berbuka puasa untuk hb semalam dengan hidangan nasi putih, gulai udang dan daging masak kicap...

Selamat menjamu selera yer...


9 comments:

Marsita yahya said...

lapar lapar

Asyifa Mustaffa said...

enak dan sedap tu...
Semstinya air tngan ibu mmg best....!!!

CAHAYA HIDUPKU (Nur Hayati) said...

Memang kasih sayang betul tu k.gee... sedap tengok :D

Amie said...

Mak aiiii...sedap-sedapnya lauk Gee! Tumpang jamu mata ye Gee...

Cendana Kasih said...

aduh...lapar tgk lauk2 tu...tp kita dah takbleh makan udang :(

Cendana Kasih said...

aduh...lapar tgk lauk2 tu...tp kita dah takbleh makan udang :(

Mieza said...

Owhhh semalam hari senin mmg disunatkan berpuasa...selamat berbuka..walaupun semalam hehehe...gulai udnag tu makan dengan roti sedapnya kak gee..waaaa terliur!

tun_telani said...

dah kenyang pun blh lapar balik bila tgk lauk akak nih.

rahel said...

Semuanya sedap....