Friday, January 27, 2012

Dek kerana mata lagi...


Yes...yes...yes!! mabeles...mabeles...mabeles... memang tak rugi buat kek yang memang sudah lama femes amos ini... k.gee aje yg ketinggalan ketapi.... memang dah lama juga meronta2 nak buat tapi  takut kecundang... maklumlah budak baru belajar.... kan? Tapi... dek kerana mata yg bundar ini (ahaks...perasan) memang sah k.gee kecundang.... tewas dek gagal mengawal nafsu dietku... aduhaiii.... sangat kagum dengan hasil tangan Kak Wan @resipicitarasawan, E-nalovely kitchen, Ita Masam manis dan beribu-ribu lemon lagi chef2 yg semuanya buat kek yg encem2 belaka... pendek kata semua yg sudah mencuba kek ini hasilnya memang mengancamlah...  terima kasih semua....


Kek karamel zest k.gee ini rakan sepejabat yg beri nama... asalnya daftar nama kek karamel oren saje tapi tak happening lah kata cik sue... kebetulan memang kek ini kak gee masukkan parutan kulit limau dan juga perisa lemon... sesuai sangatlah nama tu... walaupun keknya tak lah se encem kek sifu2 sekalian tapi nama kena ada umph... baru ada class....!!  (hahaha....perasan lagi....)

  
Memandangkan ramai yg sudah mencuba kek encem ni, jadi bolehlah semak resipinya di dapor2 mereka yer... terutama yg sudah k.gee list kan di atas... k.gee memang tiru sebijik sebjik resipi dan gaya mereka itu...harap halal yer chef2 sekalian.... Siapa yg sudi jom tengok kek karamel zest ku ini....



kui...kui...

encem tak? heee....


Sooooo....yummy!!


15 comments:

ady said...

as-salam
cantiknye kek karamel..warna yg cantik...

Gee® said...

Ady >
ahaks...mekacih

izahdaut said...

kek ni saya nampak kat fb semalam. dlm hati kata, cantikkknyaaa... coraknya tu cantik la kak gee

Puan Ros @ Sinaranmenu.blogspot said...

Itu le dikatakan dari mata terus kehati.Kita pun terguda melihat kek ni.

Gee® said...

Izah >
k.gee tiru idea Kak Wan laaa...dia punya lagi cantik...terlopong k.gee membeleknya...

Puan Ros >
hehehe...cantek dan sedap kan... mekacih banyak2 kpd chef yg mencipta kek cantik ini...

CT Delima said...

As'salam Gee

Ni dah kira melawan tokey ikan dah ni Gee...hahaha

ct pun masih terkedek2 nak membuat kek ni Gee. Masih tak yakin boleh jadi..kerrr malas nak buat(alasannnn)..hehehe

cun dah ni Gee, berani menyahut cabaran..tabik spring..kui kui kui

Liza said...

salam kak gee...dr mata terus ke hati dan terus ke perut.....muahahahaaha

Wanieyra said...

Teringinya....

rahel said...

Salam Gee..memang mantap kek karamel tu..ngam ditukar ngan caramel cheese cake..hehe..

tun_telani said...

menawan tertawan mmg de-bomm nih.. hihi.. cantik je kak gee buat, kek tun senget2 je. hehe

Qhaifa Nur said...

memang mengancam betul ni...
bole bayangkan kesedapannya..
geram, geram...

::Azura Rahman:: said...

kalau kak gee tertinggal ketapi.. zura ni x tau la tertinggal ape.. langsung x cuba buat lg kek nie.. dh lama dok perati.. punyer la sedap nmpknyer.. adoi.. kena buat nie..

IZA AKMA said...

cantiknyer gee...tentu sedap nih ada rasa2 oren

nOOrsha said...

waahh sedapnya!!!terliur....huhuh

wana yusuf said...

cantiknnya kek ni..dan pasti rasanya sedap kan....dah lama teringin nak buat kek ni.... tp belum berkesempatan...