Monday, June 27, 2011

Jom sandwich

Salam Isnin semua... harap semuanya sihat-sihat belaka... wah-wah seronok yer bercuti hujung minggu dengan famili & shopping lagi...shopping baju raya dah? Ok lah tu, nanti bulan puasa tak perlu lagi nak berebut-rebut beli baju raya...boleh lah buat amalan bulan Ramadhan tu lebih sikit, ye tak...lagipun letih nk berjalan bulan puasa maklumlah cuaca panas jalan sesak sampai kering tekak dibuatnya... silap2 dapor tak berasap alamat shopping di bazaar ramadhan jer laaa.....


Ok lah hari ini kita sarapan sandwich telur dan sardin... senang dan cepat disediakan.  Jom layan....


Sandwic Telor
 6 keping roti
2 butir telur - rebus
1 sudu kecil mayonis
Garam / serbuk lada hitam
Timun/ tomato ( dihiris )
Mentega untuk disapu pd roti

Cara-cara 1.Hancurkan telur. Perasakan dengan garam atau serbuk lada hitam. 2.Campurkan dengan mayonis dan kacau rata. 3.Sapukan roti dengan mentega dan ratakan adunan telur di atas roti. 4.Aturkan hirisan timun atau tomato. Lapik dengan sekeping roti lagi. 5.Potong mengikut bentuk yang disukai


Sandwich Sardin

1 tin kecil sardin

6 keping roti
1 biji bawang besar (dhiris)
2 biji cili padi
Garam
Timun & tomato yg dihiris nipis
Cara-cara 1.Panaskan minyak dlm bekas kuali 2.Masukkan bwg2 n cili dan gaul rata. 3.Kemudian masukkan sardin yg tlh dhancurkan tadi dan sebatikn dgn bwg2. 4.Gaul rata & masukkan bhn perasa sckpnya. 5.Tutup api. 6.Ambil 2 keping roti tadi dan letakkn sedkit sardin yg telah dmsk ke ats roti n ratakan. 7.Kemudian, masuk timun n kobis (mcm buat burger) 8.Lapiskan sekeping lagi roti ke atasnya dan siap untuk dimakan....

2 comments:

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum akak..
sedapnya sandwich nie akak.. lagi pun diana nie mmg suka makan sandwich gini.. sedaaap

Gee® said...

Diana > erm...sandwich senang dibuat dan bhn2 pon simple kan... jom kita mkn sandwich