Tuesday, June 21, 2011

Puteri dua sebilik..ahai

Macam pelik aje nama kuih ni kan..? Akak pun baru jer kenal 2,3 hari ni ...itupun masa rewang2 kat dapor si Ita masam manis tu... cantik kuih puteri yg ita buat sampai akak tergoda dan terus membuatnya... tapi taklah secun puteri ita...  puteri akak puteri lindungan bulan kot... hahaha

Kuih ni rasanya lebih kurang macam kuih tepung bungkus atau puteri mandi... membuatnya agak leceh tapi rasanya pergh!! sangat sedap, lembut dan lemak berkrim... pendek kata cukup pakej untuk tambah kolestrol... hehehe kepada yg sedang berdiet tu jamu mata ajelah yer...

Resepi kuih ni akak cedok dari dapor Ita Masam manis...berkenan sungguh dengan hidangan si ita nih...setiap hari mesti melawat dapor dia, tak puas pandang dengan gambar2 dan resepi yg disajikan... bukan sahaja menitik air liur tapi sampai dah juling mata dibuatnya ... wa caya lu ita!!


kalau ada yg berminat nak buat kuih puteri dua sebilik ni bolehlah KLIK di dapor ita nih... minta izin yer ita share resipi di sini...terima kasih.

4 comments:

Juwita Jamaludin said...

salam kak gee.. haritu namoak kat rumah kak ita.. tentu sedap.. bila ita nak duba plak

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum akak..
bagi diana dah cukup cantik dah tu akak... x perna lagi makan puteri dua sebilik nie... nmpk sedap jer...

Gee® said...

Juwita ~ ye lah tu memang ini cetusan dr blog kak ita la...akak tergoda terus buat,memang sedap... lemak2 manis gitu

Gee® said...

Diana ~ mekacih... cubalah buat untuk minum petang nih...sedapppp

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015