Tuesday, June 14, 2011

Puding laici berkiwi

Pagi2 lagi sudah jamu puding...ok ke? Kalau tapaw ke ofis apa2 pun jalan semacam... sapu bersih!! hehehe...kan dah kata orang2 kat ofis ni macam naga lapor... pulun semua... jangan marah ar...love uols... 

Ini puding laici kawin dengan puding kiwi... main kawin2 pulak yer... Ituhari dah buat puding kiwi, sedap...sekejap aje licin tak puas makan.  Ini yag buat sekali lagi tapi kasi kawin pulak dengan laici...kebetulan ada 1 tin laici dah lama sangat simpan... tu yg jadi puding kawin tuh... en. hb tak berapa suka kiwi masam katanya...bila buh laici ni dia suka pulak...masam2 manis macam cerita P.Ramlee...heeeee

Haaa...penyu tu pulak sebagai sokongan pasukan Trengganu menang Piala FA baru2 ni...Tahniah!! walaupun bukan orang Trengganu tapi semangat kena ada kan...maklumlah negeri berjiran... Ok jom tengok resipi pulak...


Resipi Puding Laici Berkiwi

10 gm agar-agar biasa
2 liter air
1 cawan gula
1 tin laici - blender bersama airnya
1 tin susu cair

Resipi puding kiwi boleh rujuk di sini yer. 

1. Sediakan terlebih dahulu puding kiwi. Bila sudah beku, potong dadu dan masukkan ke dalam acuan.
2. Sementara itu, sediakan puding laici pula. 
3. Masak agar-agar hingga mendidih.
4. Masukkan gula. Biar mendidih lagi.
5. Masukkan laici yg diblender dan susu cair. Kacau rata.
6. Tuangkan dalam acuan yang ada potongan puding kiwi tadi. Sejukkan sebentar.
7. Kemudian sejukkan dalam fridge.

3 comments:

Diana @ Melley Mey said...

cantiknya puding tu... kalau dpt makan puding nie yang sejuk2... alangkah bahagianya... ;)

izahdaut said...

akkaakkk...
sedapnya gandingan dua tu. wangi gitu kan..
nampak pun lembut je. makan sejuk2 sedap

Gee® said...

Diana & Izah > ermm memang sedap gandingan dua rasa tu...en.hb yg tak minat puding pon boleh habis 3,4 ketul...nyaman sekali enak banget

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015