Sunday, July 10, 2011

Award dan tag dari Skyblue


Assalamualaikum.... La la la la la... macam tak percaya jer tetiba masa meronda kat dapor Diana Skyblue tu nampak ada tag nama kak gee di situ... uik?? aku ke tu... ?? terkejut beruk akak .... tapi dalam hati berbunga2 .....weeee... pestime dapat award, rasa nak melompat... aaaaargghhh.... lihatlah duniaaaa... terover la pulak....terima kasih Diana...ilebiu

Alahai ada asssignment la pulak yg kena siapkan... 

a) 7 perkara yang orang belum tahu tentang diri kak gee... ops nak cerita apa yer? Oklah jom kita nengok...

1)  Kak gee ni orang Bentong, Pahang tapi dilahirkan di Kuala Lumpur dan bersekolah rendah di Sekolah Kebangsaan Segambut, KL dari darjah 1 hingga 6. Masa tu ayah kak gee bekerja di KL, jadi kami sekeluarga merantau ke sana.... Masa zaman tu KL taklah sesibuk sekarang ni... pernah sekali kak gee tersesat ke Segambut dan melihat keadaan sekolah kak gee dulu yg tersangat jauh berbezanya... Sekarang ni kak gee masih berhubung lagi dengan rakan sekolah dulu melalui FB Group SKS... ada rakan2 kak gee tu yg dah bercucu... wadduh

2)  Kak gee sudah 5 kali menjalani pembedahan, 3 kali pembedahan bersalin, 1 kali batu karang dan 1 kali apendiks... Dr. kata kat dalam perut kak gee ni dah macam highway.. huuuuuu

3)  Kak gee ada 4 orang anak yg kak gee namakan mereka dengan huruf A ~ Asyraf, Ain, Alif dan Afiqah... ngeeee...suka huruf A

4)  Kak gee dan hb dulu rakan sekelas... masa form 4.... 7 tahun kami bercinta dan sekarang sudah hampir 20 tahun kami berumahtangga.... syukur alhamdulillah dengan nikmat dan kebahagiaan yg dikurniakan Allah ini... semoga berkekalan hingga ke akhir hayat...amin

5)  Warna kegemaran kak gee coklat, purple dan merah...

6)  Kak gee tak makan buah durian tapi kalau ikan patin masak tempoyak sangat suka.... pelik sikit kan... durian tak makan tempoyak makan pulak... tak tahan bau durian tu....

7)  Selain dari suka memasak, kak gee minat tanam bunga terutama bunga orkid... pantang tengok orkid yg cantik2, cair jer duit mengalir ke tokeh tu...

Huh..!! berpeluh juga nak siapkan assigment ini... anyway inilah serba sedikit tentang diri kak gee... sudi-sudikanlah berkenalan yer.... ahai

Ok tugasan yg kedua pulak, nk kena tag 5 orang... harap2 yg kak gee tag ni belum dapat lagi tugasan ini, kalau tersilap dan terlepas pandang k.gee minta maaf lah yer...

   ii) idadidapor
  iv) reenkhan

Sekian... babai

6 comments:

HaSue said...

wahh..akak pun dah jwb tag..best2..semangat je merayau ke blog org jawab tag nih.hehe..

yg ke 2 tuh ngeri sket laa kak gee..tp utk kebaikan nak buat camana kan.. :)

yg no 4 tu paling best..hihi..mudah2an kekal hingga ke syurga..aminn

Gee® said...

hasue >
gitulah pengalaman hidup k.gee... heee...suke sgt dpt award & tag tuh....

nuwairani ismail said...

berbunga2 je sy baca bab bercita 7 tahun, kawen 20 tahun tu...ei...mudah-mudahan berkekalan la dunia akhirat...

Gee® said...

nani >
kekasih awal dan akhir....weeee

Diana @ Melley Mey said...

terima kasih kerana sudi terima award nie akak... ;)
seronok baca n berkenalan ngan lebih rapat lg kan melalui cara gini.. :).

wah akak.. seronoknya yg bab no 4 tu.. berkenalan sejak sekolah lagi yer akak.. hingga ler ke jinjang pelamin.. romantiknya... moga berkekalan bahagia hingga ke akhir hayat.. Amin...

akaaak... warna kegemaran diana pun coklat n purple... hehehhe... kita ada persamaan kat ctu kan akak... ;)

Gee® said...

Diana >
heee...mekacih bg award dan tag tuh... seronok la dpt kongsi2 citer cam ni kan... w'pun jauh di mata tetap mesra kan...

HAKMILIK GEE HUT
Designed by UMIESUEstudio 2015