Tuesday, July 26, 2011

Nasi goreng ikan pekasam Temerloh

Ini menu sarapan pagi tadi di opis... wow!! ikan pekasam baek punya... mekacih la cici yer belanja ikan pekasam kaw punyer... habis sekawah nasi goreng bodo kak gee kan... hehehe 

Memang cocok bebenor kalau makan nasi goreng dengan ikan pekasam kan... tambah2 makan berjemaah... lagi lah seleranya... lepas sorang sorang bertambah nasi... tak lama lagi raya yer kengkawan bawak2 lah bersabar... kang tak muat pulak baju raya yg dah tempah 4,5 helai tu... pakat pakai baju kelawar ajelah... kui3x

Ops...puasa dulu baru ingat raya ek... heeeee.... Jom layan menu hari ini...layannnnn

10 comments:

Mama Hawa/Mama Nani said...

Salam Gee...
mama pun nak try msk ikan pekasam nih..baru dpt ..special delivery dari PD. Nk rasmi insyallah dlm blm pose nnt...hehehe

Gee® said...

mama >
ikan pekasam mmg pembuka selera di bulan pose kan... sy pon dh oder pekasam ikan patin kaw punyer...

kzai said...

salam gee..wah enak banget hidangan tersaji tu..nk tumpang mkn disinilah

ibundo said...

kalau berlaukkan ikan pekasam ni, lauk lain tak ada pun tak apa.. Bundo selalu kalau bersahur, lauknya ikan pekasam je. Memang habis nasi sepinggan.

nOOrsha said...

besnyer pekasammm :)

Rabiatun Adawyah said...

As'salam G, wahhh..sedapnyer pekena ikan pekasam..lauk lain takde pun takpe..hihiih

CT Delima said...

As'salam Gee

Ikan pekasam ni ct pernah makan 2 kali. itu pun orang yang bagi, alhamdulillah sangat sedap. Tapi anak2 dan Hb tak biasa nak makan, jadinya kita sorang2 lah dok makan..puas hati :D

MaDiHaA a.k.a Ratna said...

Assalam Gee..

T.kasih sudi singgah dapur akak yer.. wahh.. sini pun blog masak2 jugak yer... menarikk!! mcm2 ada...

ikan pekasan tu mmg best! boleh buat bertambah2 mkn nasi.. hehe..

Juwita Jamaludin said...

salam kak gee. nak set nasi ni tak pernah makan la kak.. tambah dengan pengat yang comel kat bawah tu ye kak

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum akak...
diana pun nak jugaaa... ermm.. ikan pekasam tu camner ek akak.. :D. cam sedap jer tu