Friday, July 29, 2011

Sandwich goreng

Salam Jumaat semua... setapak lagi menghampiri gerbang Ramadhan al mubarak... Insyaallah... marilah kita berdoa semoga Allah berikan kita kesihatan fizikal dan rohani yg baik agar dapat kita menunaikan ibadah puasa dan amalan2 di bulan yg penuh baraqah ini dengan lebih baik dari tahun2 sebelumnya....mudah2an 

Apa hidangan di pagi Jumaat ni yer...? Akak sempat sediakan sandwich goreng untuk incik hb yg duduk sorang2 di rumah tu... asalnya berhajat nk buat baked sandwich tp apakan daya pagi ini kelam kabut sikit tak sempat nak membaking... so roti gardenia yg hampir2 nk luput tarikh tu akak goreng aje dengan berintikan daging perisa piza.... waaahhhhhh.... sedapp....

Cara nak sediakan inti daging perisa piza ~ daging kisar Ramly burger, bawang putih, bawang besar, cili merah dan sos piza.   Tumiskan dan masak hingga agak kering.  Sos piza memang sentiasa ada dalam stok sebab anak2 suka piza... nak buat sos tu akak gunakan tomato puree jenama Leegos dan campurkn dengan rempah piza.


Sandwich Goreng

5 keping roti gardeia (potong tepinya)
Inti daging
Telor
Serbuk roti
Minyak

Sudukan inti ke atas roti, lipat, celup telur dan kemudian lumurkan dengan serbuk roti dan gorenglah hingga kekuningan.  Angkat dan toskan.  Hidangkan bersama sos cili dan mayonis....

8 comments:

ibundo said...

kalau panas2 dan tengah rangup tak sedar dah makan dua tiga keping, kan gee?
sedap..

Diana @ Melley Mey said...

Assalamualaikum akak...
wah ada sandwich goreng... sedaaaapnya .... meh bg ckit kat diana.. nak buat bf ... :)

Gee® said...

bundo >
ni hasil skodeng dapor bundo lah ... heee...

Diana >
marilah kita BF sama2 yer Diana...

ijayuji said...

Salam kak Gee!!!! Kita datang niiii, nak tumpang makan sbb kita baru balik niii dgn tak masak lagi beli salad jerr hihihi...sambil kunyah2 salad jalan2 umah kwn2 jap, bz kita ni ngalahkan PM :D sihat ke kak? waduhhhhh byk ketinggalan niii pheewwwww...

Ayu said...

sedap ni gee buat sarapan or minum petang..minum kopi o best in the world!!..

Nurul said...

K Gee,
Yang ni mmg dah konfem sedappp... ingat nak jgk 2 ke 3 ketul, tapi mesti dah abih kan... lmbtlah nurul ni... heheh ;D

Juwita Jamaludin said...

salam kak gee.. suka roti macam ni.. tambah inti nya yang sedap macam tu.. boleh cuba nanti kak

Rabiatun Adawyah said...

assalamualaikum kak Gee..sedap roti camni kalau dibuat bekpes ehhh..nnt Tun nak try jugaklah..Mekasih kak